Hola a tothom! Avui dedicaré una estona a pensar que hem fet els dies que portem de classe. Primer de tot, perquè tinc molta mala memòria, i en segon lloc, perquè s’ha de fer si vols aprovar l’assignatura!
Bé, el primer dia en Pep (el professor de l’assignatura) ens va repartir el programa i varem veure de que aniria més o menys l’assignatura a través dels títols dels temes que tractarem, de l’avaluació que ens proposa i de la bibliografia que ens dóna.
L’avaluació de l'assignatura disposa de dues opcions (A i B), per tant, ens va manar fer un contracte pedagògic. És a dir: “donar-li per escrit l’opció que trieríem com a mitjà d’avaluació de l’assignatura. Sigui A o sigui B, t’has de comprometre a seguir-la.”
Jo, després de mirar i remirar les dues opcions, vaig escollir l’opció A. En aquesta opció hi entra la realització d’aquest blog..., entre d’altres coses, però tot i no disposar d’internet i de gaudir de pocs coneixements blogístics, vaig pensar que podria ser interessant i útil per a mi seguir aquesta opció. I aquí estic!
Bé, el segon dia de classe, ja havíem de portar feina feta. Llegir un breu article a casa (alguns més breus que d’altres) i per grups transmetre la idea general o principal d’aquest.
Després, escrivint frases o idees dels articles a petites cartolines, vam fer una espècie de mapa conceptual buscant relacions entre els conceptes valors i educació, dues paraules que tenien relació amb tots els articles.
Tot seguit es va començar a parlar dels valors d’avui en dia. Les nenes i els nens tenen valors? Quins valors “fallen”? Per què? Qui els ha de transmetre? Com?
Bé, la conversa va anar encaminada cap a la falta d’autoritat dels mestres i dels pares sobre els seus alumnes i fills, i el fet de que ningú se’n cuida de transmetre els valors als infants. Jo penso que sí que es treballa des de l’escola la inculcació de valors (i des de moltes cases), però potser el problema és que no aconseguim transmetre la importància d’aquests des d’una perspectiva que ells també ho vegin important, necessari, correcte(...).
Bé, el que sí sembla és que és difícil ensenyar i aprendre en valors... Potser cap al final del semestre podré tenir respostes a alguns interrogants que se’m plantegen i així tenir més clar com s’ha de treballar.
Bé, el primer dia en Pep (el professor de l’assignatura) ens va repartir el programa i varem veure de que aniria més o menys l’assignatura a través dels títols dels temes que tractarem, de l’avaluació que ens proposa i de la bibliografia que ens dóna.
L’avaluació de l'assignatura disposa de dues opcions (A i B), per tant, ens va manar fer un contracte pedagògic. És a dir: “donar-li per escrit l’opció que trieríem com a mitjà d’avaluació de l’assignatura. Sigui A o sigui B, t’has de comprometre a seguir-la.”
Jo, després de mirar i remirar les dues opcions, vaig escollir l’opció A. En aquesta opció hi entra la realització d’aquest blog..., entre d’altres coses, però tot i no disposar d’internet i de gaudir de pocs coneixements blogístics, vaig pensar que podria ser interessant i útil per a mi seguir aquesta opció. I aquí estic!
Bé, el segon dia de classe, ja havíem de portar feina feta. Llegir un breu article a casa (alguns més breus que d’altres) i per grups transmetre la idea general o principal d’aquest.
Després, escrivint frases o idees dels articles a petites cartolines, vam fer una espècie de mapa conceptual buscant relacions entre els conceptes valors i educació, dues paraules que tenien relació amb tots els articles.
Tot seguit es va començar a parlar dels valors d’avui en dia. Les nenes i els nens tenen valors? Quins valors “fallen”? Per què? Qui els ha de transmetre? Com?
Bé, la conversa va anar encaminada cap a la falta d’autoritat dels mestres i dels pares sobre els seus alumnes i fills, i el fet de que ningú se’n cuida de transmetre els valors als infants. Jo penso que sí que es treballa des de l’escola la inculcació de valors (i des de moltes cases), però potser el problema és que no aconseguim transmetre la importància d’aquests des d’una perspectiva que ells també ho vegin important, necessari, correcte(...).
Bé, el que sí sembla és que és difícil ensenyar i aprendre en valors... Potser cap al final del semestre podré tenir respostes a alguns interrogants que se’m plantegen i així tenir més clar com s’ha de treballar.
No hay comentarios:
Publicar un comentario